Jak zarejestrować firmę… i nie zbankrutować


Któż z nas nie marzył o założeniu własnej firmy, która w pewnym momencie, rozpędzona tysiącami zleceń, przeobraziłaby się w finansowego giganta. Któż nie wzdychał rozmarzony czytając biografie Rockefellera czy Gatesa. Jednak prowadzenie firmy to nie bajka, a zupełnie rzeczywista, ciężka praca.

Kiedyś, chcąc założyć własne przedsiębiorstwo, młodzi chłopcy zaczynali od czyszczenia butów bogaczom, stopniowo pnąc się wyżej i zarabiając więcej. Najczęściej jeden genialny wynalazek lub intratna transakcja przynosiły im niewyobrażalne fortuny. Jednak, mówiąc krótko, nie trzeba być geniuszem, aby założyć własną działalność. Co prawda trzeba mieć pomysł, lecz może być to coś zupełnie przyziemnego. Początki również nie muszą być aż tak trudne, jak kilkadziesiąt lat temu. Rejestracja firmy w urzędzie Skarbowym to jedynie nieco ponad 170 złotych. Generowane w późniejszym czasie dochody będą wystarczały na prowadzenie firmy i oczywiście zapełniały dochód. Najpierw jednak musimy posłużyć się kapitałem początkowym. Może on pochodzić z naszych własnych oszczędności, wkładu inwestora bądź dotacji.

Z perspektywy prawnej założenie przedsiębiorstwa nie jest sprawą skomplikowaną, a jego rejestracja nie kosztuje dużo. Później trzeba już tylko zadbać o właściwie prowadzenie firmy, a dochody na pewno zrekompensują nam czas i energię straconą na jej stworzenie.